środa, 7 listopada 2012

Hummus - pasta z ciecierzycy

Kiedyś przyrządzałam, a potem na długo o tej paście zapomniałam. Przypomniała mi o niej koleżanka (pozdrawiam:) i postanowiłam przyrządzić ponownie. Przepisów jak zawsze jest wiele, najszybciej i najwygodniej jest robić hummus z ciecierzycy w puszcze oraz z gotową pastą tahini, ale można zastąpić puszkę gotowaną ciecierzycą a pastę zrobić samemu. Tak było u mnie.

Hummus
200 g ciecierzycy
5 łyżek pasty tahini*
ząbek albo dwa czosnku
sól
pieprz
sok z połowy cytryny
woda

pasta tahini
7-8 łyżek ziaren sezamu
2 łyżki oliwy
2 łyżki oleju sezamowego
woda
Ciecierzycę namoczyć w zimnej wodzie. Moczyć tak przez całą noc. Następnego dnia ugotować do miękkości (są dwie szkoły: gotować w tej samej wodzie, w której się moczyła, albo nalać świeżej. Korzystam z drugiej opcji, wtedy ciecierzyca jest delikatniejsza).

Sezam uprażyć na suchej patelni, tak, aby się lekko zarumienił. Zmiksować go z pozostałymi składnikami pasty.

Ugotowaną ciecierzycę zmiksować z czosnkiem, dodać pastę tahini, sok z połowy cytryny, sól, pieprz oraz tyle oliwy, aby nadać paście odpowiednią konsystencję.

My zrobiliśmy pastę bardziej "suchą".






A.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...