wtorek, 6 listopada 2012

Domowe - i do tego pijane - śliwki w czekoladzie

Tak jak pisałam wcześniej, śliwki z nalewki śliwkowej nie mogły się zmarnować. Dla mnie śliwki w czekoladzie to jeden z najlepszych smakołyków, jaki może być. A już śliwki własnej roboty, to deser wyborny:) Śliwki z nalewki nawet bez czekolady smakowały wspaniale, w końcu kilka tygodni marynowały się w alkoholu i cukrze. Śliwki potraktowane czekoladą smak mają fenomenalny, leżą w lodówce i są przydzielane i nam i gościom w niewielkim ilościach, co by na dłużej starczyły.

Pijane domowe śliwki w czekoladzie
śliwki bez pestek z nalewki śliwkowej
odpowiednia ilość gorzkiej czekolady: u nas ok. 4 x 100g
na każde 200 g czekolady jedna łyżeczka masła

Czekoladę razem z masłem rozpuszczamy w kąpieli wodnej (czyli: garnek z wodą, a do niego wkładamy miseczkę/pojemnik, do którego wkładamy czekoladę i masło; wodę zagotowujemy i wówczas to co w misce ładnie się roztopi). Gdy czekolada trochę przestygnie i delikatnie zgęstnieje zanurzamy każdą śliwkę w czekoladzie i obsuszamy na kratce z piekarnika. Śliwki przechowujemy w lodówce.

Jeśli ktoś nie ma śliwek z nalewki, można je zastąpić śliwkami suszonymi, które trzeba krótko (ok. 5 min) zagotować w wodzie z dodatkiem dwóch łyżek cukru brązowego. Trzeba uważać, żeby śliwki się nie rozpadły. Później śliwki odsączyć i przełożyć do słoika i zalać wódką/rozcieńczonym spirytusem. Dać im ok dnia na wciągnięcie alkoholu. A pozniej postępować jak wyżej, czyli zanurzać w czekoladzie.





A.

11 komentarzy:

  1. Aniu rewelacyjny blog. Tez uwielbiam śliwki w czekoladzie i ten przepis na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, Jak długo można przechowywać takie śliwki ? :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko mi odpowiedzieć na to pytanie, śliwki szybko znikają:)Ale o ile pamiętam nasze trzymaliśmy w lodówce ok. 2 - 3 tygodni i były super.Sama śliwka jest zakonserwowana alkoholem.

      Usuń
  3. Super przepis, też zastanawiam się ile śliwki moga leżeć, ponieważ zrobiłem bardzo duża ilość tej sliwowicy i będzie dużo śliwek. Myślicie ze je powinienem zamrozić czy coś?

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam pytanie. Czy śliweczki wcześniej odsączasz z nalewki? Czy mogą być mocno pijane? Aga

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko jest pięknie i smakowicie,jedna sprawa jednak mnie smuci. Nie mogę sobie poradzić z osadem. Mam tego pół pojemnika. Każde sitko czy filtr momentalnie się zatykają. Czy znasz jakiś "cudowny sposób" aby zamienić "kisiel"w łabędzia ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zmienisz kisielu w łabędzia, ale ten kisiel to doskonały dodatek do lodów.

      Usuń
  6. Monika Zambrowska9 stycznia 2019 11:17

    Super przepis :). Od dawna jestem wielką fanką czekoladowych deserów i stale próbuję nowych pomysłów na mój ulubiony smakołyk. Od siebie polecam czekoladowe ciasteczka power balls z zieloną herbatą, które przyrządziłam ostatnio wg. przepisu znalezionego na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/. Polecam te ciasteczka każdemu wielbicielowi czekolady. Są przepyszne :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam,Proszę o przepis na nalewkę śliwkową

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam. Moje śliwki skraplają się w lodówce. Przetrzymuje je w pudełku. Boje się że spleśnieją, a mam ich trochę. Co robić?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...