niedziela, 16 grudnia 2012

Mincemeat z żurawiną

Żurawinowa wersja angielskiej mieszanki bakaliowej. W sam raz na święta. Niewiele pracy, a wielka wygoda. Można w odpowiednim czasie wyjąć i ekspresowo nadziać ciasteczka czy babeczki. Można szybko zrobić z niej nadzienie do ciasta francuskiego. Opcji jest wiele.

Przepis pochodzi od  Nigelli. Zmniejszyłam ilość cukru, zwiększyłam ilość suszonej żurawiny - przez przypadek sypnęło mi się więcej. Miodu dałam do smaku.

Mincemeat z żurawiną
60ml porto albo innego czerwonego słodkiego/półsłodkiego wina
300 g żurawiny - świeżej albo mrożonej
40 g brązowego cukru
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka mielonego imbiru
1/2 łyżeczki zmielonych goździków
75 g koryntek (można zastąpić innymi rodzynkami)
75 g rodzynek
30 g suszonej żurawiny (dałam niechcący więcej)
skórka otarta z jednej klementynki (albo pomarańczy)
sok z jednej klementynki (albo jednej pomarańczy)
25 ml brandy albo rumu
kilka kropel ekstraktu z migdałów
1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
miodu do smaku

Cukier rozpuścić w winie, gotując na małym ogniu. Dodać żurawinę.

Następnie dodać cynamon, imbir i goździki wraz z koryntkami, rodzynkami oraz suszoną żurawiną, a także otartą skórkę i sok z klementynki. Gotować mieszaninę na małym ogniu ok. 20 minut, aż owoce się rozpadną i wchłoną większość płynu. Zdjąć całość z kuchenki, dodać brandy/rum, ekstrakt: waniliowy i migdałowy oraz miód i wymieszać.

Przełożyć do słoika. Można trzymać w lodówce ok. 2 tygodni (podobno). Można też zamrozić.


A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...