niedziela, 2 grudnia 2012

Ciasto cytrynowe na mące kukurydzianej

Przepis zaczerpnięty ze strony mojewypieki.com. Standardowo zmniejszyłam ilość cukru (i zamieniłam na trzcinowy) oraz masła. 
Oryginalny przepis podaje, aby polać ciasto lukrem mandarynkowym. Zastąpiłam lukier polewając ciasto sokiem z dwóch mandarynek, zmieszanym z 1 łyżką cukru pudru.

Ciasto ma ciekawy i oryginalny smak, na pewno warto upiec i przekonać się, czy nam zasmakuje. Mnie zasmakowało, mężowi mniej, a mojemu synowi aż nadto.

Ciasto cytrynowe
150 g masła
120 g cukru brązowego
3 jajka
sok z dwóch cytryn i skórka z nich otarta
130 g zmielonych migdałów
2 łyżeczki proszku do pieczenia
100 g żółtej mąki kukurydzianej

Wszystkie składniki mieszamy na dość gładką masę. Okrągłą formę o średnicy ok. 20 cm wykładamy papierem do pieczenia i wylewamy na nią ciasto. Pieczemy ok. 40 minut w temperaturze 170 stopni.

przepis na lukier:
1/2 szklanki cukru pudru
sok z mandarynki i starta skórka z jednej mandarynki

Rozetrzeć składniki razem na gładką masę, polać wystudzone ciasto.



Chwila nieuwagi matki i małe, pobrudzone farbami ręce, smakują ciasta:


I pozostaje to:


A.

2 komentarze:

  1. Słodki wyjadacz :)
    Muszę w końcu kupić mąkę kukurydzianą - mam już zapisanych kilka przepisów z jej wykorzystaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio podałam te ciasto gościom podczas rodzinnej uroczystości. Wszystkim bardzo smakowało. Do serwowania tego typu deserów polecam od siebie specjalne sztućce https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/sztucce/sztucce-do-serwowania-potraw do ciast. Często przydają mi się one w jadalni. Za pomocą poręcznej łopatki szybki i sprawnie mogę nałożyć ciasto na talerzyki.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...