wtorek, 16 października 2012

Zupa - krem ziemniaczana z grzankami

Szukam i szukam i próbuję nowych przepisów, np. na zupy.
Ostatnio znalazłam przepis na zupę ziemniaczaną i postanowiłam spróbować.
To co zmieniłam, to dodałam do zupy grzanki.

A więc po kolei:

Zupa-krem ziemniaczana z grzankami:
1 kg ziemniaków
włoszczyzna na wywar
szczypiorek
skwarki (opcjonalnie)
kawałek czerstwego chleba
1 ząbek czosnku
oliwa z oliwek
zioła prowansalskie
śmietana do zup
pieprz
sól
gałka muszkatałowa

Gotuję wywar z warzyw (marchew, por, seler, pietruszka, dodałam jeszcze cebulę). Warzywa z wywaru w części wykorzystuje do sałatki warzywnej. Na gotujący się bulion wrzucam obrane ziemniaki pokrojone w kostkę, gotuję do miękkości. Po ugotowaniu wywar miksuję wraz z ziemniakami, powstaje gęsty krem. Przyprawiam pieprzem, solą i szczyptą gałki muszkatałowej, dodaję śmietanę (ile kto lubi) i zagotowuję.

Chleb kroję w kostkę, układam na blachę posmarowaną oliwą z oliwek, skrapiam całość odrobiną oliwy. Na chleb wyciskam ząbek czosnku, posypuje ziołami prowansalskimi. Całość zapiekam ok. 5min na opcji grill w piekarniku, aż będą chrupkie.

Zupę podaję ze skwarkami (zrobiłam specjalnie dla męża:), szczypiorkiem i grzankami.

Spróbujcie, zupa z grzankami jest naprawdę syta i rozgrzewająca oraz ma ciekawy smak.


 A.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...