poniedziałek, 8 października 2012

Muffinki bananowe z maką orkiszową

Dzieci lubią słodkie, mój syn nie jest wyjątkiem. Mam jednak zasadę, że właściwie nie daję mu nic słodkiego oprócz domowych wypieków, ewentualnie czasem kawałek gorzkiej czekolady. Kupnych ciast/ciastek/ciasteczek staram się unikać, choć oczywiście zdarza się nam je zakupić.

Dobrym pomysłem na słodką przekąskę dla dziecka są muffinki bananowe z mąki orkiszowej.
Bazę przepisu znalazłam tu - zamieniłam jednak mąkę pszenną na orkiszową, zmniejszyłam ilość cukru (nie lubimy zbyt słodkich wypieków, więc kto lubi słodkie, musi dodać więcej cukru) oraz aromat waniliowy zastąpiłam ekstraktem z wanilii - zrobionym przeze mnie kilka miesięcy temu (przepis wkrótce).

Muffinki bananowe z mąką orkiszową

Składniki suche
1 i 3/4 szklanki mąki orkiszowej
1/3 szklanki brązowego cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
szczypta soli

Składniki mokre
2 jajka
8 łyżeczek stopionego, wystudzonego masła
3 bardzo dojrzałe banany
łyżeczka ekstraktu z wanilii

Składniki mokre mieszamy (łyżką, mikser nie potrzebny). W osobnym naczyniu mieszamy składniki suche. Następnie łączymy składniki razem i mieszamy. Wykładamy formę do muffinek papierem muffinkowym czy formami z silikonu, nakładamy ciasto do 2/3 wysokości foremki.

Muffinki pieczemy przez ok. 25-30 min w temperaturze 180 stopni.

To co z muffinek zostało, przedstawiam poniżej. Jedno ciastko uchowało się bowiem dla mnie:)



Dobrej nocy,

A.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...