wtorek, 2 lipca 2013

Tarta z morelami i śliwkami w karmelowym kremie

Tarty to chyba moje ulubione ciasta. Cienki spód, dużo owoców. Pracy przy nich niewiele. Najbardziej podziwiam tych, którzy pieką regularnie ciasta przekładane, wypiekając kilka warstw w piekarniku, szykując kremy, masy itd. Mnie się nie chce - tylko czasem robię wyjątek.

Morele są już na straganie, więc sezon na to ciasto trwa. Śliwki można pominąć i użyć samych moreli.

Przepis znaleziony na whiteplate.pl, zmodyfikowany delikatnie - mąkę pszenną zastąpiłam orkiszową. Zmieniłam też ilość cukru (dałam sporo mniej).

Tarta z morelami i śliwkami

Spód:
100 g masła
2 żółtka
200 g mąki orkiszowej
2 łyżki śmietany 18%

Góra
400 g owoców (u mnie większość moreli, kilka śliwek)
100 g masła
80 g cukru trzcinowego (w oryginalnym przepisie 150g cukru białego, więc moja wersja może być dla wielu za mało słodka)
1 łyżeczka domowego ekstraktu z wanilii
100 ml śmietany 18%
2 jajka

Ze składników na spód zagnieść gładkie ciasto. Wylepić nim formę do tarty o średnicy 26 cm.
Piekarnik nagrzać do 200 st C. Wstawić formę z ciastem i podpiekać ok. 15 minut.
Na dość głębokiej patelni rozpuścić masło (100 g), wsypać cukier. Kiedy zacznie się karmelizować, po ok. 15 minutach, dodać wypestkowane owoce. Karmelizować 5 minut. Zdjąć z ognia.

Owoce (bez karmelu) przełożyć na podpieczony spód.

Śmietanę połączyć z jajkami i ekstraktem z wanilii, rozbełtać w misce. Następnie powoli wlewać do karmelu i dokładnie wymieszać. Tak przygotowaną masą zalać owoce. Wstawić ponownie do piekarnika na kolejne 30 minut, aż masa się dobrze zetnie.

Smacznego!



A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...